O tym, jak pozyskać fundusze z Unii Europejskiej


Promocja projektu

Posted in promocja projektu - autor: IS w dniu 6 Listopad 2009
Tags:

Obowiązek prowadzenia działań informacyjno-promocyjnych przy wykorzystaniu funduszy z UE  na realizację różnego rodzaju projektów jest podstawową zasadą przyjętą przez Unię Europejską. Ma ona za zadanie zwiększenie świadomości na temat w jaki sposób działa Unia oraz na co przeznaczane są jej środki.

Każdy Beneficjent powinien tak przygotować strategię promocji, by zapewniła ona dostarczenie wiedzy o finansowaniu danego projektu jak najszerszej części społeczeństwa i na każdym etapie jego realizacji. Już na etapie tworzenia wniosku o dotację unijną, wnioskodawca powinien odpowiednio zaplanować budżet i wszystkie działania promocyjne. Co istotne, wydatki przeznaczone na promocje są środkami kwalifikowanymi. Działania promocyjne różnią się od siebie w zależności od typu projektu oraz od wartości otrzymanego z Unii Europejskiej dofinansowania. Specyfika poszczególnych wniosków o dotacje unijne  jest bardzo zróżnicowana, każdy bowiem posiada swoje indywidualne założenia, grupy docelowe i cele. Zatem narzędzia promocyjne muszą być odpowiednio dostosowane do rodzaju i skali projektu oraz uwzględniać jego budżet. Do dyspozycji mamy takie narzędzia,  jak na przykład plakaty, dyplomy, certyfikaty, strona internetowa projektu. Są to metody promocyjne wykorzystywane głównie podczas realizacji projektów miękkich głownie szkoleniowych czy doradczych. Natomiast realizacja projektu istotnego dla społeczności lokalnej i nie tylko, powinna być podana do wiadomości publicznej poprzez zorganizowanie konferencji pasowej oraz inne działania Public Relations tj. notatka prasowa, wywiad, broszura informacyjna. Należy pamiętać że wszystkie te narzędzia muszą zawierać logotypy UE (flaga UE, napis: Unia europejska, nazwa funduszu, z którego finansowany jest projekt).

Dla większości Wnioskodawców promocja projektu, dla którego pozyskiwane jest dofinansowanie z UE,  jest uznawana za tą mniej istotną część wniosku. Jednakże należy pamiętać, że w sytuacji, kiedy projekt nie jest w odpowiedni sposób promowany, Instytucja Wdrażająca może nawet wstrzymać dotację lub zarządzić zwrotu wypłaconego już wsparcia.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s


%d bloggers like this: